عکاسی صنعتی چیست و چرا مهم است؟

عکاسی صنعتی با عکاسی دیجیتال و خدمات تصویری برای مشتریان صنعتی و تجاری و خدمات دیگر را با ما تجربه کنید.عکاسی صنعتی یک زمینه تخصصی عکاسی است که امکان برقراری ارتباط با مشتریان و دیگر شرکت ها را فراهم می کند و روند صنعتی، ماشین آلات و تکنیک های آنها را نشان می دهد. عکس های این حوزه از عکاسی نه تنها باید با درخشان و با برجستگی های متوالی براق باشند، بلکه باید به طور مؤثر در کمتر از یک ثانیه با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. به همین دلیل است که این نوع عکس ها نیاز به یک عکاس ماهر دارند که سال ها تجربه عکس برداری از ماشین آلات صنعتی، مکان ها و فرآیندهای تولید را داشته باشند.

یکی از دلایل اینکه شرکت ها یک عکاس صنعتی را استخدام می کنند نیاز به یک وب سایت خوب است که به طور موثر محصولات و خدمات خود را نشان می دهد. ما با عکاسی صنعتی می توانیم بر روی هرکدام از بروشورها و پوسترها چاپ کنیم، اما حضور آنلاین قوی برای کسب و کارها در جامعه اجتماعی ما ضروری است. عکاسان صنعتی مسئولیت داشتن یک وب سایت شرکتی را با گرفتن عکس های حرفه ای از محصولات، ماشین آلات و یا تجهیزات که می تواند کمک به کسب و کارکند را می پذیرند و کمک بسیار زیادی به موفقیت آن وب سایت می کنند.

عکاسان صنعتی عکس های محصولات، ماشین آلات، تجهیزات و کارکنان را می گیرند. سپس این عکسها در وب سایت ها و برای بازاریابی در مجلات، بروشورها، تبلیغات و پست های رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد. عکاسی صنعتی در صنایع مختلف، از جمله ساخت و ساز، معدن، تولید، انرژی و حمل و نقل، رایج است. هر شرکت صنعتی مهم نیاز به عکس برداری از عملیات خود دارد، و به عنوان تکنولوژی و اتوماسیون ادامه توسعه، نیاز به این تصاویر افزایش می یابد.

عکاسی صنعتی مهم است، زیرا تکنولوژی، نوآوری و کار سخت را پشت سر گذاشته است تا نشان دهد در پشت فرآیندهای صنعتی چه کارهایی انجام می شود. اکثر مردم از آنچه در پشت صحنه صنایع وجود دارد آگاه نیستند و عکس های صنعتی می تواند آنها را در یک نور منحصر به فرد و جالب نشان دهد که ما با عکاسی صنعتی این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام می دهیم.

اهمیت یک عکاس صنعتی

یک کارشناس عکاسی صنعتی قادر خواهد بود عکس هایی را بگیرد که همه چیز را از هر زاویه ای نشان می دهد و در ذهن فردی که به عکس نگاه می کند، هیچ سوالی نمی ماند. او باید جزئیات بسیار زیادی را در نظر بگیرد و بتواند از ماشین های صنعتی عکس های فوق العاده و حرفه ای بگیرد. این به این معنی است که عکس ها باید بیشتر شبیه یک قطعه هنری باشند نه اینکه فقط یکسری تصاویر تخصصی، این تصاویرباید زمانی که در موارد تبلیغاتی و تجاری مانند بروشور یا ارائه پاورپوینت قرار می گیرد، باید به بهترین شکل ممکن داستان روند را شرح دهد. عکاسان حرفه ای و با تجربه ما با عکاسی صنعتی با دید هنری خود و سال ها تجربه بهترین زوایا را برای نشان دادن تجهیزات و محصولات شما انتخاب کرده و آنها را به زیباترین حالت ممکن نشان می دهند.

به غیر از پوسترهای فیزیکی و بروشورها، تصاویر حرفه ای مناسب برای وب سایت و دنیای مجازی بسیار حائز اهمیت است. یک وب سایت که عکس های پررنگ هر فرایند صنعتی را در بر می گیرد، باعث جذابیت بصری آن کسب و کار می شود و اعتبار و علاقه به ذهن بیننده را افزایش می دهد. این به نوبه خود به کسب و کار بسیار کمک می کند تا یک محصول را به فروش برساند یا بتواند تصویر خود را به عنوان یک کسب و کار آنلاین بهینه کند.

عکاسی از ماشین آلات و فرآیندهای صنعتی در رسانه های آنلاین و چاپ کمی متفاوت است. این نیاز به یک رویکرد نسبتا متفاوت دارد، اما یک عکاسان صنعتی متخصص ما با سالها تجربه در عکاسی صنعتی می دانند که کدام رویکرد برای اطمینان از اینکه تصاویر دقیقا همان چیزی را شامل شود که کسب و کار برای دستیابی به نتیجه دلخواه به آن نیاز دارد را انجام میدهند. به همین دلیل است که صاحبان کسب و کار برای استخدام عکاسانی که دارای تجربه و نمونه کارهای متنوع هستند اهمیت قائل می شوند.

کاسی صنعتی در کسب و کار یک مسئله بسیار جدی است، بنابراین شما نباید آن را به یک عکاس آماتور بسپارید و از آن برای انجام آن کار نتایج عالی انتظار داشته باشید. همیشه یک عکاس صنعتی را از طریق نمونه کارهای او بشناسید تا اطمینان حاصل کنید که او عکس های زیادی در گذشته گرفته است. در حالت ایده آل، او باید نمونه کارهای متنوعی داشته باشد که بدین معنی است که او قادر به گرفتن عکس برای هر دو مورد وب سایت و کارهای چاپی می باشد. نمونه کارهای حرفه ای ما در عکاسی صنعتی این اطمینان را برای شما ایجاد می کند که با خیال آسوده کار عکاسی خود را به ما بسپارید.

تیم ما خدمات عکاسی صنعتی را برای شرکت ها و کارخانه ها فراهم می کند و تبلیغات صنعتی، عکاسی های تبلیغاتی و کارهای چاپی نظیر کاتالوگ و بروشور و عکس های حرفه ای برای استفاده در وب سایت و چاپ را انجام می دهد.

ما به شما تصاویری را ارائه می دهیم که هم چشم نواز هستند و هم محصول شما را به بهترین نحو ممکن نشان می دهند. عکاسی صنعتی ما می تواند توضیح دهد که چگونه ماشین های شما کار می کنند وعکس های شما با تمام تخصص ما در مدیریت رنگ و تولید با کیفیت بالای عکس همراه است.

عکاسان ما برای محیط های مشغول و خطرناک، می توانند کارخانه و ماشین آلات را بدون نور اضافی و یا اختلال در کار خدمات عکاسی صنعتی خود را ارائه دهند و ما تمام جنبه های سازمان شما را در نظر خواهیم گرفت (از مستند سازی فرآیندهای تولید، تا محصولات و افراد شما).

اگر شما یک ویدیو تولید کرده اید، ما خدمات عکاسی با کیفیت بالا را نیز ارائه می دهیم ، تصاویر با رزولوشن بالا را فراتر از آنچه می توان از ویدیو گرفت.

تاریخچه عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی بسیاری از ژانرهای عکاسی را پوشش می دهد. هدف از این نوع عکاسی جذب بیننده است و اطلاع رسانی به طور موثر، تاریخچه عکاسی تبلیغاتی و تجارتی در دهه ۱۸۵۰ آغاز شد، اما با توجه به تکنولوژی در آن زمان محدود شد. تصاویر اولیه که با هنر عکاسی خلق شد می توان به تصویری از یک کشاورز، فعالیت صنعت گران، تجهیزات نظامی و موضوعات دیگر اشاره نمود.

چاپ از محصولات به عنوان وسیله تبلیغاتی به مشتریان منتقل شد. در دهه ۱۹۲۰، عکاسان از عکس های سیاه و سفید استفاده می کردند تا سال های ۱۹۵۰، زمانی که بازتولید رنگ غالب شد. بعد از جنگ جهانی دوم رشد زیادی در میزان مبلغی که برای تبلیغات اختصاص داده شده بود، منجر به کیفیت بالای عکس شد. ادوارد استیچن بسیار تاثیر گذار در پیشرفت عکاسی تبلیغاتی بود و یکی از اولین عکاسان برای قرارداد تجاری در عکاسی تبلیغاتی بود.

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی مانند عکاسی صنعتی برای به نمایش گذاشتن محصولات با تمام جزئیات و با کیفیت عالی می باشد. در این شاخه از عکاسی، عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نورهای دقیق و کامل تلاش می کند تا حد امکان تصوری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کند که در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذارده شود. عکس تبلیغاتی می‌بایست بیننده را به خرید کالا ترغیب کند و هدف از عکاسی تبلیغاتی تشویق و ترغیب مشتری به خرید آن محصول و استفاده از آن می باشد.

تاریخچه عکاسی

عکاسی توسط یک فرد کشف و تکمیل نشده‌است، بلکه نتیجهٔ تلاش بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف و اکتشافات و نوآوری‌های آنان در طول تاریخ است.

سال‌ها قبل از اختراع عکاسی، اساس کار دوربین عکاسی وجود داشته‌است؛ موزی، ارسطو و اقلیدس در سدهٔ ۵ و ۴ پیش از میلاد نحوهٔ کارکرد دوربین سوراخ سوزنی را شرح داده‌بودند. در یونان باستان عقیده بر این بود که نور از چشم به سمت اشیا می‌تابد و بازتاب آن باعث دیدن می‌شود. ارسطو و اقلیدس با استفاده از تئوری سوراخ‌سوزنی تلاش کردند خلاف آن نظریه را ثابت کنند؛ آن‌ها در پشت دوربین‌های سوراخ سوزنی صفحه‌ای نیمه‌مات قرار می‌دادند تا تصویر بازتاب‌شدهٔ روی آن با چشم دیده شود. در قرن ششم میلادی، آنتمیوس در آزمایش‌های خود از دوربین تاریکخانه‌ای استفاده کرد.

ابن هیثم تئوری دوربین سوراخ سوزنی را گسترش داد و در مشاهدات خورشید گرفتگی خود از وسیله‌ای به نام «جعبه تاریک» استفاده کرده بود. او برای نخستین‌بار از دوربین سوراخ سوزنی و دوربین تاریکخانه‌ای در آزمایش‌هایش جهت بررسی خواص نور پرداخت. آلبرتوس ماگنوس در قرن سیزدهم میلادی نیترات نقره و ژرژ فابریسیوس نقره کلرید را کشف کرد. و دانیل باربارو در سال ۱۵۶۸ میلادی نحوهٔ عملکرد دیافراگم و کارکرد عدسی در دوربین تاریکخانه‌ای را شرح داد. ویلهلم هومبرگ در سال ۱۶۹۴ میلادی توضیح داد که نور چگونه برخی از مواد شیمیایی را تاریک می‌کند و در سال ۱۸۰۲ میلادی توماس وجوود انگلیسی توانست بر روی سطح‌های حساس شده با نیترات نقره تصویر شفافی به دست آورد.

اولین تصویر لیتوگرافی نوری در سال ۱۸۲۲ میلادی توسط مخترع فرانسوی، ژوزف نیسه فور نیپس تولید شد اما در هنگام رونوشت‌برداری از بین رفت. اما نیپس در سال ۱۸۲۶ دوباره توانست عکسی دائمی از طبیعت به نام اصطبل و کبوترخانه را خلق کند. ولی زمان نوردهی این عکس هشت ساعت بود که زمان بسیار درازی است، و مشکل دیگر هم این بود که تصویر نگاتیو بود یعنی هرچه سفید بود را سیاه هرچه سیاه بود را سفید نشان می‌داد. به همین دلیل او به دنبال یافتن فرآیند بهتری بود و با همکاری لوئی داگر، آزمایش‌هایی را بر ترکیبات نقره براساس یافته‌های یوهان هاینریش شولتز در سال ۱۸۱۶ میلادی انجام دادند؛ در آن سال شولتز مشاهده کرد که مخلوطی از نیترات نقره و گچ در مقابل نور، تیره می‌شوند.

تئوری عکس رنگی سه‌رنگ، توسط جیمز کلرک ماکسول فیزیکدان انگلیسی در سال ۱۸۵۵ پیشنهاد شده بود. برپایهٔ نظریهٔ او، نور مرئی از سه رنگ اساسی قرمز، سبز و آبی، تشکیل شده‌است. پس فیلمی از سه لایه ساخت که هر لایهٔ آن نسبت به یکی از سه رنگ‌های اولیه حساس بود و توانست نخستین عکس‌رنگی را در سال ۱۸۶۱ به ثبت برساند.

بالاخره در سال ۱۸۷۴، یک شرکت انگلیسی اولین شیشه‌های خشک عکاسی را به بازار عرضه کرد و عکاسی جنبهٔ عملی به خود گرفت. اما حمل و نقل مقدار زیادی شیشه، از لحاظ سنگینی و شکنندگی، یکی از مشکلات پیش روی بود تا اینکه در سال ۱۸۷۱ ریچارد مادوکس، فیزیکدان و عکاس انگلیسی با ابداع فیلم عکاسی ژلاتینی، زمان عکسبرداری را کوتاه کرد و جابه‌جایی فیلم‌های عکاسی را راحت نمود که نقطهٔ عطفی در تاریخ عکاسی محسوب می‌شود.

پیدایش عکاسی و رواج روش‌های گوناگون این فن در ایران، با اختلاف حدود سه سال از اعلام موجودیت عکاسی در فرانسه روی داده‌است. اختراعات و انواع ابزار و تجهیزات عکاسی دو تا سه سال پس از اینکه به بازار می‌آمد بطور هدیه بدست پادشاه ایران می‌رسید. نخستین دستگاه‌های عکاسی به روش داگرئوتایپ، به درخواست محمد شاه قاجار از کشورهای روسیه و انگلیس به دربارِ ایران وارد شد و در اواسط دسامبر سال ۱۸۴۲ میلادی (پایان آذر سال ۱۲۲۱ خورشیدی) نخستین عکسبرداری در ایران انجام گرفت.

عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی را در تعریفی ساده برآیندی از تجربه ، تجهیزات و اندیشه دانست که در راستای هرچه بهتر و با کیفیت تر نشان دادن ابعاد، زوایا و خواص منحصر به فرد یک محصول تولیدی حرکت میکند.

در عکاسي صنعتي و عکاسی تبلیغاتي، عکاس صنعتی با شناخت خواص نور و انواع نورپردازی، کادربندی و ترکیب بندی تکنیک های عکاسی صنعتی که تاثیر بسزایی در اثرگذاری عکس صنعتی دارند، لنزهای متنوع و دیگر عوامل موثر بر کیفیت عکس، سعی میکند با انتخاب بهترین و کاربردی ترین زاویه، محصول تولیدی را به بهترین کیفیت ارائه دهد، به گونه ای که ماهیت و بافت محصول به طور کامل نمایش داده شود تا علاوه بر کارایی، زیبایی تصویر نیز چشم نواز و ترغیب کننده باشد.

منبع : https://www.designestan.com/industrial-photography/